1/6アイ・ウェイウェイ 「Law of the Journey」(旅の掟)(2017) 全長70メートルの巨大なコムボートの彫刻。ボートには258人の難民が乗っている。ビエンナーレでは難民をテーマにした映像作品「ヒューマン・フロー」の上映も行われた。 Ai Weiwei reinforced PVC with aluminium frame, 60 x 6 x 3m Presentation at the 21st Biennale of Sydney was made possible with generous support from the Sherman Foundation Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at Cockatoo Island. Photograph: Document Photography Courtesy the artist and neugerriemschneider, Berlin
2/6ヤコブ・キルケゴール「Through the Wall」(壁を通して)(2013) キルケゴールは聴覚をテーマにした作品で知られるデンマークの作家。この作品ではイスラエルがパレスチナ自治区との境界に建設した分離壁を再現。壁の内部にはスピーカーが組み込まれていて、壁の両側で録音された音を聞くことができる。Jacob Kirkegaard installation, 26-minute composition from field recordings, looped Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at the Museum of Contemporary Art Australia. Photograph: silversalt photography Courtesy the artist and Galleri Tom Christoffersen, Copenhagen
3/6柳幸典「Icarus Container」(イカロス・コンテナ)(2018) 貨物用のコンテナを並べて作ったトンネル状の屈曲した空間。内部に入ると、鏡の効果で太陽の映像と明るい光が常に背後と正面に見える。核エネルギーへの隠喩を通じて、神の領域に挑戦する人間の傲慢さを訴える。Yukinori Yanagi steel, mirror, ground glass, video, sound dimensions variable Presentation at the 21st Biennale of Sydney was made possible with generous support from Anonymous and assistance from the Japan Foundation; the Australia-Japan Foundation of the Department of Foreign Affairs and Trade; and Panasonic Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at Cockatoo Island. Photograph: silversalt photography Courtesy the artist
4/6イヴォンヌ・クールマトリー「Burial Basket」(埋葬の籠)(1997) クールマトリーはオーストラリア先住民の女性アーティスト。伝統的な技法で彫刻的なフォルムを作る。これは彼女の部族に伝わる埋葬用の籠で、死者はこの籠に収められた後、聖霊となって大地に還るという。Yvonne Koolmatrie Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at the Museum of Contemporary Art Australia Presentation at the 21st Biennale of Sydney was made possible with generous support from Vicki Olsson Photograph: silversalt photography Courtesy the artist and Aboriginal & Pacific Art, Sydney
5/6井上亜美「The Life of the Hunter」(猟師の生活)(2016) 猟師でもある井上は、実際の狩猟を映像作品として記録する。仕留めた動物をさばき、肉を調理するまで淡々と映し出す。生と死が織りなす世界は強い土着性を感じさせると同時に、生きることの意味を強く問いかける。Ami Inoue video 6:51 mins Presentation at the 21st Biennale of Sydney was made possible with the generous assistance from Kyoto University of Art and Design Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at Cockatoo Island. Photograph: silversalt photography Courtesy the artist
メイン画像: Ai Weiwei Law of the Journey, 2017 reinforced PVC with aluminium frame 60 x 6 x 3 m / Presentation at the 21st Biennale of Sydney was made possible with generous support from the Sherman Foundation / Installation view of the 21st Biennale of Sydney (2018) at Cockatoo Island. Photograph: silversalt photography / Courtesy the artist and neugerriemschneider, Berlin
SHARE